Vendelbadet återöppnades äntligen tisdagen den 20 Juli kl 11.00, äntligen!

Kön startades redan vid 8 tiden och ringlade sig över hela torget när Sara Sjödahl räknade ner tiden till 11 och dörrarna öppnades?

Företagarföreningen såg till att de första 100 ungdomarna fick gratis sommarkort på badet och ordnade blommor och annan utsmyckning för att förstärka festkänslanhöja y

Kan vara en bild av text där det står ”VENDELBADET ÖPPNAR 20/7! Gratis för alla besökare under öppningsdagen. -Ica Örbyhus bjuder pả glass! -ÖTV Företagarförening sponsrar med 100 sommarkort för bygdens ungdomar. Först till kvarn gäller Priser för sommarkort är reducerade”

Tack alla som bidragit!

Alltifrån att delta på stormöte, skriva på namninsamlingar, komma med glada tillrop och vara med i arbetsgrupper och styrelser inom föreningar som engagerat sig för badet.

Tack också till kommunen och beslutsfattare och sist men inte minst alla som gjort renoveringsarbetet!

Tillsammans har vi räddat Vendelbadet

Grattis till OS-silvret Simon !

En bild som visar gräs, träd, utomhus, himmel

Automatiskt genererad beskrivning

Föreningen uppvaktade Simon som fick gratulationer och en penninggåva samt ett års medlemskap i föreningen.